Google+

Google+ de nieuwe manieren om te delen, voor alle producten :
Verschillende mensen hebben verschillende interesses. Op Google+ kunt u daarop inspelen door de manier waarop u met uw volgers praat. Met kringen kunt u uw volgers gemakkelijk indelen in groepen die voor uw bedrijf het meest zinvol zijn, bijvoorbeeld naar locatie, naar interesses, enzovoort. Deel de juiste berichten met de juiste groepen om uw inhoud relevanter te maken voor al uw volgers.

Delen
Verschillende mensen zijn geïnteresseerd in verschillende delen van uw bedrijf. Of het nu gaat om het laatste nieuws, updates, aanbiedingen, links, foto’s, of zelfs groepsgesprekken met het handige videochat: met Google+ deelt u de juiste dingen met de juiste klanten.

Promoten
Zorg dat de boodschap wordt verspreid. Zet de +1 knop daar waar u mensen de gelegenheid wilt bieden uw bedrijf, producten of services aan te bevelen aan vrienden en contacten over het hele web.

Meten
Hoe presteert uw pagina en kan het nog beter? Met Google+ kunt u op eenvoudige wijze meer te weten komen over hoe activiteiten van volgers op uw pagina uw merk en uw bedrijf beïnvloeden.
Een paar producten van Google zijn bv. Gmail, Picasa, Youtube en Google, -maps -earth -Chrome

Google+ werd op 28 juni 2011 gelanceerd, maar aanvankelijk alleen voor genodigden, net als bij de lancering van : Google verstuurde enkele uitnodigingen voor het nieuwe platform naar mensen die als eerste lid konden worden en daarna de mogelijkheid kregen zelf nieuwe leden uit te nodigen. In het begin was het dan ook alleen mogelijk om een Google+ gebruiker te worden als je iemand kende die al een account had. Na twee dagen zette Google de uitnodigingen kortstondig stil, omdat de groei van het aantal gebruikers te snel ging. Enkele dagen later werden de uitnodigingen opnieuw geactiveerd.

In mei 2013 werd Google+ op diverse punten vernieuwd. Afbeeldingen worden sindsdien groter weergegeven en afhankelijk van het gebruikte apparaat is er een andere indeling. De bedoeling is dat gebruikers met de nieuwe lay-out de pagina snel kunnen nakijken. Als een gebruiker nieuwe inhoud toevoegt, wordt dat voortaan getagd methashtags, waarmee vergelijkbare inhoud kan gezocht worden.

Op 14 juli 2011, na de lancering van de proefperiode, had het netwerk 10 miljoen gebruikers. Na vier weken online waren er 25 miljoen unieke gebruikers. Op 20 september 2011 werd de toepassing voor iedereen opengesteld. In oktober 2011 had de dienst 40 miljoen gebruikers en eind 2011 werd het aantal gebruikers op 62 miljoen geschat. In mei 2012 claimde Google op dat moment meer dan 170 miljoen gebruikers te hebben. In juni 2012 waren er meer dan 250 miljoen gebruikers.

De activiteit van gebruikers is relatief laag. Uit analyse van RJ Metrics bleek dat een gemiddeld Google+ bericht minder dan één +1 of reactie kreeg of gedeeld werd. Drie op de tien gebruikers die een bericht geplaatst hadden, plaatsten geen tweede bericht. Ook de tijd dat een gebruiker actief op de website is, daalt bij Google+ al een geruime tijd. Verschillende marketingblogs noemen Google+ een spookstad. Analoog onderzoek in mei 2013 naar Belgische Google+ pagina’s wijst in dezelfde richting.

Wij hebben ook de mogelijkheid om epapers; ezine, emagazine en 3dzines toe te voegen met rijke specifieke content om uw bedrijf op een provisionele manier en onderscheidend te presenteren. En een perfect communicatie medium voor naar uw publiek.

Kijk anders ook eens naar de pagina van https://plus.google.com/111821414389506553493/

 

Posted on 4 March 2015 in Nieuws

Share the Story

Leave a reply

Back to Top